اعمال برخی ایرادات پلیس در طرح ترافیك سال آینده
ایمن رها: سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از رفع برخی ایرادات پلیس به اجرای طرح های ترافیكی پایتخت آگاهی داد.
یوسف حجت در گفت و گو با ایسنا، در واكنش به اظهارات رئیس پلیس تهران در خصوص اینكه احتمال تغییر در اجرای طرح ترافیك ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: پلیس تهران به دنبال اجرای طرح های ترافیكی امسال نظراتی داشته است كه سعی كردیم در سال آینده بتوانیم با اعمال نظرات كارشناسی پلیس در اجرای طرح های ترافیكی موفق تر عمل نماییم.
وی با اشاره به اینكه یكی از ایرادات پلیس عدم تعیین سقف ورود به محدوده های طرح ترافیك بود اظهار داشت: پلیس معتقد می باشد كه عدم تعیین سقف ورود به محدوده طرح های ترافیكی در سال ۹۸ باعث شده است كه تعداد خودرو های ورودی به محدوده بیشتر شود.
حجت با اشاره به اینكه بر طبق مصوبات بالادست سقف ۱۰۳ هزار ورود برای ورود به محدوده طرح ترافیك تعیین شده است كه برای سال آینده افراد می بایست حتما روز ورود خودرا از قبل رزرو كنند اظهار داشت: یكی از ایرادات پلیس این است كه در حلقه دوم طرح، عدم تعیین سقف باعث شده است كه شاهد افزایش ترافیك در حلقه دوم اجرای طرح باشیم كه بررسی های معاونت حمل و نقل نشان داده است كه بطور متوسط حدود ۴ درصد افزایش ترافیكی در حلقه دوم اجرای طرح داشته ایم كه بر همین مبنا پلیس درخواست داشت كه برای حلقه دوم نیز فارغ از ۲۰روز تردد رایگان در هر فصل، سقف ورود در نظر بگیریم كه هم اكنون در حال بحث هستیم چونكه باید این موضوعات در شورای ترافیك به تصویب برسد.
وی اظهار داشت: یكی از ایرادات پلیس ساعت اتمام طرح ترافیك بود كه امسال توانستیم در نیمه دوم سال با كاهش یك ساعته اجرای طرح، زمان اتمام آنرا به ساعت ۱۸ كاهش دهیم و در سال جدید ما در جلسات كارشناسی با پلیس به این جمع بندی رسیدیم كه در نیمه اول سال، زمان اتمام اجرای طرح ترافیك ساعت ۱۹ و در نیمه دوم سال ساعت ۱۸ باشد.
سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در مورد درخواست پلیس در خصوص عدم اجرای طرح های ترافیكی در روز پنجشنبه اظهار داشت: این درخواست رد شد چونكه اگر طرح های ترافیكی به خصوص در رینگ دوم(زوج و فرد سابق) اجرایی نشود اساسا شاهد ترافیك بیشتر در ایام پنجشنبه خواهیم بود و در سال آینده بمانند گذشته طرح های ترافیكی در روز پنجشنبه اجرایی می شود.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اشاره به اینكه با اجرای طرح ترافیكی جدید توانستیم ترافیك را از ساعات پیك به غیر پیك سوق دهیم اظهار داشت: طرح ترافیك فعلی یكی از پیشرفته ترین طرحهایی است كه در دنیا اجرایی شده است و بنا بر این نیاز به تغییر اساسی ندارد بلكه تنها با انجام اصلاحات كوچكی می توانیم این طرح را در شهر تهران اثرگذارتر نماییم.
حجت در تشریح دستاوردهای اجرای این طرح با اشاره به اینكه اجرای طرح ترافیك باعث شده است كه ۳۱ درصد از خودرو های پایتخت امسال جهت استفاده از تخفیف معاینه فنی برتر ستاندن كنند اظهار داشت: این دستاورد بزرگی است كه ما توانستیم با اجرای طرح كاهش آلودگی هوا و طرح جدید ترافیكی به دست بیاوریم چونكه پیش از این شهروندان میل و رغبتی برای دریافت معاینه فنی معمولی نداشتند اما حالا آنها را مجاب كردیم كه معاینه فنی برتر ستاندن كنند.
حجت در پاسخ به این پرسش كه سرانجام اختلاف شهرداری تهران و پلیس در مورد عدم ارائه كد تخلف به دوربین های شهرداری و پلیس به كجا رسید؟ اظهار داشت: علی الاصول این مشكل باید حل شود چونكه این دوربین ها ابزار پلیس هستند و پلیس می تواند با استفاده از ظرفیت این دوربین ها مدیریت بهتری بر ترافیك و شهر داشته باشد.
منبع: ایمن رها
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب