رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام كرد

استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک تهران

استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک تهران به گزارش ایمن رها، رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: برای مدیریت ترافیک از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد.



سردار سید ابوالفضل موسوی پور در گفت و گو با ایسنا گفت: ما در پلیس تهران بزرگ می خواهیم از هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک تهران استفاده نمائیم و درحال انجام مطالعات این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: ما می خواهیم برای اجرای یک طرح هوشمند جدید، برای شهروندان این امکان را فراهم نماییم که وقتی وارد سایت یا درگاه پلیس راهور شدند؛ با وارد کردن مبدا و مقصد خود در این درگاه، از اطلاعات در طول مسیر مطلع شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: به عنوان مثال اگر تصادفی موجب ترافیک شده، راهی مسدود یا بسته شده، درختی سقوط کرده و غیره افراد از این اتفاقات با خبر شده و وارد این مسیرها نشوند.

موسوی پور اظهار داشت: همین طور بوسیله همین سایت بتوانند مسیرهای جایگزین را نیز پیدا کنند تا ترافیک آن مسیر، بیشتر نشود.

وی اضافه کرد: ما می توانیم از زمینه های برنامه های «بلد» و «نشان» برای این طرح استفاده نمائیم که زمان کمتری نیز می برد اما می خواهیم در پلیس راهور بصورت تخصصی تر و اختصاصی، این امر را دنبال نماییم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: مطالعات طرح استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک تهران شروع شده و حداکثر تا یک سال دیگر، این طرح نیز اجرائی می شود.




منبع:

1403/08/07
10:55:21
5.0 / 5
6
تگهای خبر: پلیس , تخصص , ترافیك , تصادف
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی