روش های جدید کلاهبرداری

روش های جدید کلاهبرداری ایمن رها: رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ، از مراجع قضائی خواست تا فعالیت اپلیکیشن های آگهی محور را مورد بررسی قرار دهند تا زمینه فعالیت کلاهبرداران برچیده شود.


سرهنگ سعید راستی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روش های جدید کلاهبرداری اظهار داشت: متأسفانه شاهد می باشیم که عده ای سودجو به بهانه های مختلف جوانان را فریب می دهند و تمام پول جیب آنها و خانواده هایشان را خالی می کنند.
وی ادامه داد: این کلاهبرداران، جوانان را فریب می دهند که با خواندن چند کتاب و جزوه انگیزشی و دیدن کلیپ های اساتید مختلف این حوزه ها، می توانند به درآمدهای دلاری برسند و برای این هدف قرار نیست زحمت زیادی بکشند. در حقیقت این افراد مدعی هستند که دیگر تنها روش درآمد خوب، درس خواندن نیست و با روش های غیرمعمول نیز می توان به آن هدف رسید و پولدار شد.
راستی افزود: این افراد به قدری حرفه ای هستند که به آسانی می توانند جوانان را فریب دهند وحتی در مواردی هم مشاهده شده که والدین نیز فریب این افراد را خورده اند.
رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ افزود: به عنوان مثال هفته گذشته پرونده ای داشتیم که در آن، ۱۰۰ نفر فریب این کلاهبرداران را خورده بودند و هر کدام از آنها از ۳۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان به این کلاهبرداران پول داده بودند تا بتوانند بدون هیچ زحمتی، شغل رویایی خودرا پیدا کنند تا به درآمدهای زیادی برسند. در صورتیکه تمام این موارد کلاهبرداری است و جوانان از این راه قرار نیست هیچ پولی به جیب بزنند.
وی اظهار داشت: در بررسی های ما مشخص شد که این کلاهبرداران عموما در نرم افزارهای آگهی محور مانند دیوار و شیپور، مبادرت به نشر آگهی هایی با عنوان پیدا کردن کار و شغل می کنند، در حالی که هیچ کار و شغلی وجود ندارد و تمام این مراحل، کلاهبرداری است. به این علت از مراجع قضائی درخواست می نماییم که روند نشر آگهی در فضای مجازی اصلاح گردد و در ابتدا صلاحیت این افراد و مشاغل بررسی شود و سپس آگهی ها منتشر شود و این امر نیز مستلزم این است که این پلت فرم ها اصالت سند را از مراجع قضائی انجام دهند.
راستی با ابراز تأسف از این که تعداد پرونده هایی که افراد فریب دیگران را می خورند کم نیست، اظهار داشت: به این علت مشخص است که باید درباره ی این مسائل در جامعه آموزش داده شود. یعنی به جوانان آموزش دهیم که تنها با کار و تلاش و کوشش است که می توان به شغل های خوب و زندگی های عالی رسید و در این زمینه نمی توان به وعده های دروغین افراد توجه کرد.
رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ با تکیه بر این که باید از روش های مختلف مانند رسانه های دیداری و شنیداری یا فضای مجازی باید این موارد را به مردم آموزش داد و در حقیقت سواد رسانه ای افراد را بالا برد تا درگیر این مسائل نشوند، اضافه کرد: خانواده ها نیز باید در این مسائل هوشیار باشند که فرزندانشان با چه کسانی رفت و آمد دارند و نباید اجازه دهند فرزندان بی تجربه شان فریب کلاهبرداران را بخورند.




منبع:

1403/07/13
11:11:00
5.0 / 5
13
تگهای خبر: آموزش , پلیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی