ضرورت نظارت دقیق بر تولید چاقو در کشور

ضرورت نظارت دقیق بر تولید چاقو در کشور به گزارش ایمن رها، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: تولید و توزیع چاقو باید قانون مند شود تا میزان جرائم کم شود.



سرهنگ سعید راستی در گفت و گو با ایسنا درباره ی تاثیر انواع سلاح سرد در وقوع جرائم اظهار داشت: یکی از عناوینی که در جلسه اخیر پلیس و دادستانی مطرح شد؛ مساله تولید و توزیع انواح سلاح سرد مانند قمه، چاقو و... است.

وی اضافه کرد: این مسئله که چاقو وسیله ای است که در هر خانه یا مغازه ای مورد نیاز و قابل استفاده می باشد، قابل انکار نیست اما ما شاهد می باشیم که در کشور ما علاوه بر چاقو که نیاز آشپزخانه ای است؛ شمشیر، چاقوهای بسیار بزرگ، قمه، پنجه بوکس، نیمچه و... که برای هیچکاری به جز درگیری و نزاع به درد نمی خورند؛ به آسانی تولید و توزیع می شود.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: ما شاهد می باشیم که این وسایل خطرناک تنها در درگیری های اراذل و اوباش استفاده می شوند و هیچ فایده دیگری ندارند. قمه ها و چاقوهایی که به اندازه یک شمشیر هستند؛ نه در آشپزخانه ها و نه در هیچ کشتارگاه و قصابی استفاده نمی شود؛ پس چرا این وسایل در کشور تولید می شوند؟

وی اضافه کرد: من معتقدم باید روی روند تولید و توزیع این وسایل نظارت دقیق صورت گیرد و مشخص باشد مبدا و مقصد این سلاح های سرد کجاست و چه کسانی این وسایل را خریداری می کنند.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: در شهر تهران ما چندین مرحله طرح اجرا کردیم و هزاران قبصه چاقو و قمه جمع آوری کردیم و نظارت روی آنها بصورت مستمر به انجام می رسد. ما می توانیم در صورت نداشتن مجوز توسط این اماکن، با آنها برخورد کرده و حتی واحد صنفی متخلف را پلمب نماییم.

راستی اظهار داشت: در بررسی های ما مشخص شد در محل هایی خارج از استان تهران و به ویژه در چند استان دیگر، این چاقوها و قمه ها تولید می شوند و سپس به سراسر کشور ارسال می شوند که این روند باید قانون مند شود.

وی با اشاره به این که اراذل و اوباش همیشه همراه خود چاقو و قمه دارند؛ اظهار داشت: ما وقتی این افراد را دستگیر می نماییم در بررسی از خانه یا خودروی آنها چند چاقو و قمه کشف می نماییم. یعنی این افراد به آسانی این وسایل را تهیه می کنند و ممکنست در هرجایی بهره گیرند. این افراد دارای سوابق گوناگون هستند اما متاسفانه از اشتباهات خود درس نمی گیرند و هر لحظه ممکنست باردیگر تخلفی انجام دهند.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت که اگر تهیه این وسایل سخت باشد؛ اساسا تعداد کسانی که از این وسایل استفاده می نمایند نیز کم شده و در نتیجه میزان جرائم این چنینی کاهش پیدا می کند.




منبع:

1403/07/06
11:32:13
5.0 / 5
38
تگهای خبر: پلیس , تولید , خطرناك , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی