هشدار اورژانس درباره ی گرمازدگی

هشدار اورژانس درباره ی گرمازدگی ایمن رها: سخنگوی سازمان اورژانس کشور، درباره ی گرمازدگی، علایم آن و خطرات آن هشدار داد.



به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، بابک یکتاپرست با اشاره به موج گرمای هوا در خیلی از مناطق کشور اظهار داشت: اینروزها باتوجه به افزایش گرمای هوا، هموطنان ما در معرض گرمازدگی هستند. این عارضه اختلالی است در تنظیم دمای بدن ایجاد می شود. یعنی وقتی ما فعالیت می نماییم، در بدن ما حرارتی ایجاد می شود که بدن باید آنرا خارج کند تا سلول ها بتواند در وضعیت مساعد دمایی بدن به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: اگر دمای محیط زیاد شود یا بدن نتواند این دمای اضافی را از خود دور کند؛ دمای محیط داخلی تن انسان بیشتر می شود و دیگر سلول ها قادر به کار کردن نخواهند بود.
علائم گرمازدگی چیست؟
سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: ضعف، بیحالی، تشنگی، تعریق، افزایش ضربان قلب، افزایش میزان تنفس، کاهش هوشیاری و حتی مرد همچون واکنش هایی است که بدن در این حالت از خود نشان میدهد.

یکتاپرست اظهار داشت: مهم ترین سفارش ما، پیگیری از گرمازدگی است. بطورمثال افراد از تردد در محیط خارج خانه از ساعت ۱۱ بامداد تا ۱۷ عصر اجتناب کنند. همین طور درصورت نیاز حتما با لباس های نخی، خنک، رنگ روشن و گشاد بهره گیرند.

وی با اشاره به اشعه UV اضافه کرد: اشعه یو وی برای انسان مفیدست و حتی موجب تولید ویتامین دی نیز می شود. اما این اشعه دو حالت دارد. حالت اول روی پوست اثر می گذارد و حالت دوم روی قرنیه چشم و نقاط عمیق تری از پوست اثر می گذارد که می تواند موجب سوختگی های شدید و لطمه به چشم شود. همین طور موجب چین و چروک پوستی و حتی سرطان می شود. بنا بر این سفارش می شود که از عینک و کلاه آفتابی استفاده گردد تا اثرات اشعه UV را کم کند.
افزایش مراجعات به اورژانس درپی گرمازدگی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: سالهای قبل بیشتر افراد با علایم ضعف و بیحالی به اورژانس مراجعه می کردند و امسال نیز شاهد می باشیم که ۱۰ درصد مراجعات ما به خاطر گرمازدگی بالا رفته است و ۲۲۵ مورد گرمازدگی قطعی در تیرماه به ثبت رسیده است.

یکتاپرست اظهار داشت: سالمندان، کودکان، زنان حامله و افرادی که دارای بیماریهای خاص مثل دیابت هستند بیش از سایر افراد باید این موارد را رعایت نمایند.

وی افزود که همکاران من در سراسر کشور در حالت آماده باش هستند و در مراکز مختلف از شهرها مستقر هستند تا در صورت نیاز به هموطنان کمک رسانی کنند.






منبع:

1403/05/07
12:16:17
5.0 / 5
377
تگهای خبر: اورژانس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی